USTAZ YA DAGANG CEMBURU DENGAN DR KHAIRUDDIN?

Ustaz Ya Dagang Kenapa Tak Buat Ceramah?

Bising betul mulut celupar Zakaria Dagang suatu masa dahulu kononnya ADUN Seberang Takir ketika itu membeli beberapa buah kereta.

Sikap iri hati ini wujud apabila beliau telah beberapa kali tewas pada pilihanraya di DUN Seberang Takir membawanya ke pentas ceramah didalam rumah Pok Harun belakang rumah ADUN Seberang Takir tersebut.

Dihentamnya Ahmad Razif bertubi-tubi, pembesar suara dipasang maksima dihala terus ke tingkat rumah ADUN tersebut yang sedang berduka kerana ayahandanya(kini arwah) sedang sakit ketika itu.

Dengan penuh kesabaran, Ahmad Razif meneruskan kehidupan walaupun aib dihina membawa cita-cita merubah Terengganu ke era baru.

Cemburunya Ya Dagang sehinggakan ADUN Seberang Takir membina rumah baru diatas runtuhan rumah usang dipenuhi anai-anai juga dijadikan isu ceramah.

Beberapa minggu ini media-media maya dipenuhi dengan kisah seorang Datin yang menerima hadiah sebuah Q7 yang dikatakan bernilai menghampiri setengah juta ringgit daripada seorang suami yang bergelar Yang Berhormat juga daripada Kampung Baru Seberang Takir.

Ramai yang mempersoalkan dari mana hasil kekayaan tersebut diperoleh, hingga empunya badan sendiri mengakui bahawa itu adalag hasil daripada perniagaan yang diusahakan sendiri. Bukankah itu adalah satu jawapan yang mampu menutup isu pemberian Audi Q7 ?

Juga teramat hairan apabila Ya Dagang membisu tanpa keluarkan kenyataan.

Takkan Ya Dagang dah tak pandai berceramah kot? Jikalau benar, sejak bila Ya Dagang menjadi seorang yang 'playsafe'?

Tapi mungkin Ya Dagang tak nak berceramah lagi kerana teringat kisah sebuah rumah di Teluk Ketapang yang disiapkan di zaman pemerintahan PAS.

Wallahualam

Comments

Popular posts from this blog

SITI AISHAH: TAHANAN SOSMA YANG MEMILIKI BAHAN PENYELIDIKAN UNTUK PENGAJIANNYA

KUDA MAHATHIR MAKAN LOBAK SEBAB HARGANYA MURAH??

PARTI BARU UNTUK GEN Y- EZAM KOTAK