#KITALAWAN : SAMPAI BILAKAH MEREKA TERUS JADI BEGINI ?? #KITAKAWAN


SHAH ALAM – Seramai 79 individu termasuk 21 wanita ditahan polis ekoran Himpunan Bantah GST yang diadakan di pejabat Kastam Kuala Lumpur, di Kelana Jaya, hari ini.

Ketua Pemuda Pas, Suhaizan Kaiat berkata, antara yang ditahan termasuk pengasas Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM),  Badrul Hisham Shaharin atau Chegubard, Ahli Parlimen Kuala Krai, Dr Hatta Ramli dan Ketua Penerangan Pemuda Pas, Nasaie Ismail.

“Sebanyak tiga buah trak terlibat menahan mereka. Buat masa sekarang tidak banyak maklumat diberikan oleh polis,” katanya ketika dihubungi menerusi sistem aplikasi sosial Whatsapp. 

Suhaizan turut berkesempatan mengongsikan gambar keadaan semasa Dr Hatta, Chegubard dan Nasaie di dalam kenderaan polis.

“Pejuang Bantah GST  Dr Hatta Ramli, Ketua Penerangan Pemuda Pas, Nasaie Ismail dan Chegubard dalam trak polis. Rakyat tertindas bangga bersama anda,” katanya.

Sebelum ini, sekumpulan individu yang mendakwa mewakili Gabungan Bantah GST melibatkan pelbagai badan bukan kerajaan (NGO) hadir menyuarakan bantahan tersebut yang berlangsung pada hari ini.

Kumpulan itu turut mengajukan 106 soalan kepada pihak kastam. 

Sumber: Sinar Harian 23/3/2015.





      
          Dengarnya, dalam 79 individu termasuk juga segerombolan mahasiswa yang ditahan dek kerana nak jadi pejuang dalam Himpunan Bantah GST. Entah apalah yang dimahukan sebenarnya oleh mereka ini, sedang masalah kami di kampus pun masih belum berkesudahan tetapi hendak menyibuk dengan isu luar kampus . Kalau begitu lebih baik jadi ahli politik terus alang-alang sangat nak jadi pejuang

         MP bukannya apa kerana mereka ini juga adalah kawan-kawan MP juga sewaktu di kampus. Walaupun mereka berbeza pandangan dengan MP(maklumlah MP ni MACAI jerrrrr) tetapi itu bukanlah alasan untuk kita main tarik muka. Hanya jenis-jenis yang tertentu sahaja yang sanggup berbuat demikian dek kerana taksub dengan bait-bait ucapan Godfather parti kesayangan mereka itu.

           Akan tetapi dek kerana hak berhimpun adalah kalian, teruskanlah seandainya ia benar-benar membawa faedah buat kita semua. Seandainya kaedah itu menjadi MP pun turut berbangga akan kejayaan itu tapi, apakah aksi mereka itu pernah membuahkan hasil kepada kita sebelum ini, khasnya rakyat Malaysia? Biarkanlah mereka itu dengan aksinya demi memperlihatkan kepada dunia bahawa Malaysia ini adalah sebuah negara Demokrasi yang mengamalkan konsep Totalitarian.

          Barangkali itulah niat sebenar mereka. Walaubagaimanapun, harapnya apa yang dibuat itu tidaklah sehangat-hangat tahi ayam seperti OCCUPY UM dahulu. Harapnya  Ketua Polis Negara , Tan Sri Khalid Bin Abu Bakar mengarahkan anggotanya supaya memberikan layanan sebaiknya kepada mereka ini. Wallahualam


Comments

Popular posts from this blog

SITI AISHAH: TAHANAN SOSMA YANG MEMILIKI BAHAN PENYELIDIKAN UNTUK PENGAJIANNYA

KUDA MAHATHIR MAKAN LOBAK SEBAB HARGANYA MURAH??

PARTI BARU UNTUK GEN Y- EZAM KOTAK