NAFSU BESAR AZAN "FLIP-FLOP" UNTUK PKR PADA PRU14 DI TERENGGANU

Desas-desus akan keterlibatan PKR dalam PRU 14 di Terengganu semakin pasti kesahihan apabila pimpinannya yang diketuai ole Azan Ismail atau lebih dikenali sebagai Azan "Flip-Flop" sudah mensasarkan 10 kerusi untuk ditandingi pada PRU 14 akan datang. Ini sudah tentu memperlihatkan berlakunya pertambahan kerusi PKR pada pilihan raya akan datang.

Pertambahan kerusi oleh PKR ini sudah tentu membuatkan pimpinan PAS tidak tidur malam apabila memikirkan akan sikap PKR yang semakin pada hari ini. Manakan tidak apabila kerusi DUN Bandar yang dimenangi oleh Azan Ismail pada PRU 13 lepas itu adalah ihsan daripada PAS Kuala Terengganu. Namun memikirkan akan keadaan hubungan mereka dengan PAS selepas tidak lagi bersama dengan PKR sudah tentu PKR berhasrat untuk bertanding sahaja di kawasan tersebut walaupun PAS masih merasakan bahawa mereka tuannya.

Dalam pada itu, dikhabarkn juga bahawa setiap kubu kuat PAS di Kuala Terengganu seperti DUN Ladang, Wakaf Mempelam dan Batu Burok bakal PKR meletakkan calonnya. Sudah tentu kawasan Parlimen di Kuala Terengganu akan mempunyai lebih daripada pejuru bila mana BN dan PAS sudah tentu tidak ketinggalan untuk meletakkan calon pilihan mereka di kawasan ini.

Walaubagaimanapun, ada kebarangkalian bahawa Azan Ismail sudah mempunyai jentera dan sumber kewangan sendiri untuk menggerakan PKR di Kuala Terengganu pada PRU akan datang. Namun ada kebarangkalian juga bahawa DUN Permaisuri juga bakal PKR bertanding berikutan daripada pengalaman yang sudah dilalui PKR dikawasan kubu kuat UMNO ini termasuk dengan Langkap dan Batu Rakit melainkan Jabi merupakan kawasan kuat PAS sejak dari dahulu lagi.

Namun bagaimana pula dengan PPBM adakah sampai ke sudah selepas berhijrah dari Marang semata-mata hendak bertanding di Kuala Nerus sahaja??

Comments

Popular posts from this blog

SITI AISHAH: TAHANAN SOSMA YANG MEMILIKI BAHAN PENYELIDIKAN UNTUK PENGAJIANNYA

KUDA MAHATHIR MAKAN LOBAK SEBAB HARGANYA MURAH??

PARTI BARU UNTUK GEN Y- EZAM KOTAK