SURAT LAYANG FITNAH ZAHID HAMIDI 'GAGAL'!!!


Orang ramai diminta supaya tidak mudah percaya dengan  berita atau maklumat yang tidak sahih. Surat yang tersebar melalui laman media sosial mengenai tekanan Timbalan Perdana Menteri, Dato' Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi meminta Perdana Menteri meletak jawatan adalah tidak benar.

Pegawai Khas Timbalan Perdana Menteri, Azizul Hakim Abdul Aziz mengesahkan bahawa surat layang didakwa ditulis Dato' Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang disebarkan melalui media sosial adalah fitnah oleh pihak tertentu yang ingin mewujudkan persepsi negatif terhadap pemimpin itu.

Menurut Azizul, cubaan merosakkan imej Timbalan Perdana Menteri mula dikesan apabila Ahmad Zahid difitnah kononnya meletakkan batu asas kuil demi meraih sokongan kaum India melalui sebuah video.

Kebenaran surat tersebut amatlah diragui berkaitan format persuratan rasmi yang digunakan seperti menyebut gelaran Yang Berbahagia yang sepatutnya adalah Yang Berhormat untuk Ahli Parlimen. Ia disusuli dengan penyebaran grafik Naib Presiden Umno itu meminta Dato' Seri Najib Tun Abd Razak berundur. Dan diikuti pula dengan sebaran gambar surat layang yang kononnya menjadi Ahmad Zahid sebagai Perdana Menteri baru seandainya Najib berundur.

Tegas Azizul, segala maklumat yang tersebar itu palsu dan hanya bersifat propaganda untuk mewujudkan ketegangan dalam Umno.

Timbalan Perdana Menteri tidak terlibat sama sekali dengan surat yang diedarkan yang turut melampirkan senarai kabinet bayangan kerajaan baru yang akan dibentuk.

Kandungan surat tersebut mengatakan skandal yang dipalitkan terhadap Perdana Menteri, Dato' Sri Mohd. Najib Tun Haji Abdul Razak telah melemahkan kerajaan seterusnya meminta supaya Ahli-Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) supaya mendesak supaya beliau meletak jawatan.

Sambil mengingatkan pihak terbabit supaya berhati-hati kerana PDRM dan SKMM sedang mengesan mereka, Azizul menegaskan akan mendedahkan "Algojo" yang menyebarkan semua fitnah tersebut.

NotaKaki: pelaku gagal membezakan surat rasmi dengan surat tidak rasmi.



Surat muka hadapan. Format surat tidak rasmi
Muka Surat 2. Banyak typo di bahagian Portfolio anggota kabinet

Baca di perenggan yang panjang itu, banyak kesalah kosa kata dan penggunaan bahasa yang salah dalam menulis surat. Menulis surat adalah satu bentuk karangan berformat. 




Comments

Popular posts from this blog

SITI AISHAH: TAHANAN SOSMA YANG MEMILIKI BAHAN PENYELIDIKAN UNTUK PENGAJIANNYA

KUDA MAHATHIR MAKAN LOBAK SEBAB HARGANYA MURAH??

PARTI BARU UNTUK GEN Y- EZAM KOTAK