ISU RM 160 BILLION BAKAL MENJADI MODAL MAHATHIR MENJELANG PRU14

Selepas menggelarkan dirinya sebagai TOP DOG untuk Pakatan Harapan, Mahathir kini seolah-olah mahu menjadi orang yang pertama dalam mengeluarkan apa jua isu bagi memberi 'mileage' politik kepada Pakatan Harapan. Hal ini kerana, orang yang Melayu yang dahulu majoriti menyokong nya 100 peratus, kini semakin menyusut selepas Mahathir sendiri kini bersama dengan musuh-musuh politik nya dahulu.

Kita sedia maklum bahawa Mahthir pernah dihadapkan ke Suruhanjaya Siasatan Diraja atas kehilangan duit FOREX yang bernilai RM 31.5 billion ketika menjawat Perdana Menteri. Mengandaikan sebagai kerugian bagi tujuan perniagaan, Mahathir juga seolah mahu memutar belit keadaan walaupun kehilangan sejumlah duit tersebut telah dikaui oleh RCI.

Kini Mahathir menulis di blog nya berkenaan dengan kemana hilangnya RM160 billion. Seakan mahu 'spark' isu apabila pengikut-pengikut Mahathir pula sanggup membuat laporan polis berkenaan dengan isu ini. Lihatlah bahawa kumpulan Mahathir sebenarnya semakin terdesak sejak kebelakangan ini, walaupun perkara tersebut telah dijawab oleh Menteri Kewangan 2.

Nampak "try hard" itulah yang boleh disimpulkan kepada Mahathir pada hari ini, apabila dalam Pakatan Harapan hanya parti haram yang ditubuhkan dia sahaja yang bersungguh untuk menyerang Najib dalam isu RM 160 billion. 

Malah, sekutu Mahathir yang lain juga enggan mahu di seret kepada isu baru Mahathir. Mereka semua menjauhi isu yang Mahathir cipta kerana berkemungkinan mereka sedar ia bukan pun isu  jika pelabur keluar dan menjual saham atau nilai ringgit susut.

Malah kerja sabotaj ekonomi oleh puak Mahathir juga boleh menjadi faktor nya.Mereka faham masalah Mahathir. Mereka tahu isu  1MDB sehingga hari ini tiada bukti pun hanya berkisar pada penceritaan sahaja.Maka mereka sedar Mahathir mahu isu RM160 menjadi isu “top dari top dog’.Dalam erti kata lain isu yang menggantikan isu 1MDB Mahathir yang sudah basi dan sudah tidak laku lagi.



Comments

Popular posts from this blog

SITI AISHAH: TAHANAN SOSMA YANG MEMILIKI BAHAN PENYELIDIKAN UNTUK PENGAJIANNYA

KUDA MAHATHIR MAKAN LOBAK SEBAB HARGANYA MURAH??

PARTI BARU UNTUK GEN Y- EZAM KOTAK