HUSAM MAHU RAFIZI BALIK KAMPUNG ?

DUN manakah bakal ditandingi Rafizi?
Pada Majlis Makan Malam anjuran Pakatan Harapan semalam. Apa yang diucapkan oleh Husam X10 adalah memohon Rafizi diberi satu kerusi di negeri kelahirannya sendiri (Terengganu).
Ini bermakna Husam sendiri pun tahu bahawa Syed Azman yang berkurun menjadi menjadi ADUN Batu Buruk gagal memainkan peranan yang baik dalam PH di Terengganu. Ditambah pula Azan Ismail , ADUN Bandar yang selalu mendakwa dirinya diculik bunian hinggakan gagal memunculkan diri di kawasannya.

Apatah lagi Raja Kamarul Baharin yang pandai berucap diatas belakang Hillux sahaja pada setiap petang atau malam sahaja di kawasan tertentu di Parlimen Kuala Terengganu. Namun segala keperluan kemajuan dan penambahbaikan kemudahan rakyat dikawasannya dilepaskan begitu sahaja dek kerana sibuk hendak menjadi jaguh di Dewan Rakyat.

Bagaimana dengan PPBM? Pada mereka puak PPBM ini langsung tidak diberikan perhatian oleh PAN, PKR & DAP. Namun sekadar untum satu atau dua kerusi di kawasan-kawasan Besut atau Setiu itulah yang akan diberikan kepada PPBM kerana Pakatan Harapan tahu bahawa itu adalah PAN versi UMNO dan selayaknya hanya jadi tukang pacak bendera, poster dan banner sahaja di waktu PRU 14 nanti.

Disini kita melihat bahawa apa yang diperkatakan oleh Husam itu adalah tidak mustahil kerana ketiga-tiga wakil Pakatan Harapan yang ada di Terengganu langsung tidak bermutu, rakyat kadang-kadang tertanya akan apa 'track record' mereka sepanjang penggal ini. Jawapannya, kalendar baru setiap seorang pada awala tahun.

Namun itulah yang terjadi setelah mereka mengkhianati PAS dalam pakatan lama mereka hinggakan terdesak hendak membawa Rafizi pulang ke negeri asalnya. Malah Husam sendiri pun belum pasti dapat mengekalkan kerusi DUN Salor pada PRU 14 nanti. Apa yang pasti kerusi DUN Chukai akan menjadi pilihan Rafizi untuk masuk bertanding kelak, kerana disitulah kampung halamannya.
#MP

Comments

Popular posts from this blog

SITI AISHAH: TAHANAN SOSMA YANG MEMILIKI BAHAN PENYELIDIKAN UNTUK PENGAJIANNYA

KUDA MAHATHIR MAKAN LOBAK SEBAB HARGANYA MURAH??

PARTI BARU UNTUK GEN Y- EZAM KOTAK